phoneנשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה: 050-6242516

חרדות לאחר לידה

נשים בטווח רחב של גילאים ובכל רחבי העולם חוות תחושות של דיכאון וחרדות לפני או אחרי לידה. בניגוד למה שנהוג לחשוב, חרדות בהריון ראשון לא בהכרח מעידות על הפרעה נפשית. עם זאת, אסור לקחת סיכון מיותר וכדאי להתייעץ בהקדם עם אנשי מקצוע כדי לזהות את הסימפטומים הנפוצים.

עירית שמיר-ברץ תשמח לעמוד לרשותכן לכל אורך התהליך המרגש של כניסה להריון ולידה. תחומי העיסוק העיקריים של שמיר-ברץ כוללים  פסיכותרפיה, טיפול נפשי וטיפול זוגי והיא מתמחה גם בטיפול וייעוץ להורים וילדים. עירית שמיר-ברץ היא עובדת סוציאלית בעלת תואר שני עם ניסיון רב שנים בטיפולי פסיכותרפיה. כמו כן, היא מקבלת מטופלים בקליניקה שקטה ונעימה ותספק גם לכן תחושת ביטחון ופרטיות.

איך מטפלים בחרדות?

האתגר האמיתי בהתמודדות עם חרדות לאחר לידה נובע מההשלכות החברתיות. הציפייה של החברה היא למצוא אם מאושרת, כאשר בפועל יש נשים שחוות את התחושה ההפוכה. החרדה עלולה לבוא לידי ביטוי בחיי היום יום, במהלך הטיפול בילד, במערכת היחסים הזוגית עם הבעל ולעיתים גם במערכת היחסים עם המשפחה הרחוקה, ההורים, האחים והאחיות ועוד.

בנוסף, יש לזכור שקיימות שיטות טיפול שונות עבור חרדות לפני לידה ואחרי לידה. בהריון עצמו אין מקום לסיכונים מיותרים והטיפול לא כולל למשל שימוש בתרופות להפחתת הדיכאון או הפחדים. מנגד, אחרי הלידה בהחלט ניתן לשלב תרופות כאלה באישור גורמים מוסמכים ואנשי מקצוע מתאימים.

יש הרבה דרכים לטפל בחרדות והכל תלוי בנסיבות הסובייקטיביות ובסיפור חייו של המטופל. המטרה המשותפת היא בדרך כלל לזהות את מוקד החרדה ולהתמודד איתה בהגדרתיות. במקביל, ניתן ליצור שינויים בהרגלי החיים. כך אפשר לספק סביבה בטוחה עבור נשים בהריון ולתת להן כלים להתמודדות עם חרדה גם אחרי הלידה.

מתחילים מוקדם את הטיפול

כדאי לפנות לעירית שמיר-ברץ בהקדם ולברר על אפשרויות הטיפול בחרדות לפני או אחרי ההיריון. לא מומלץ לחכות עם הטיפול, כי יש משמעות גדולה לתזמון הנכון. השאירו פרטים באתר או חייגו עכשיו למספר 050-6242516 ונשמח לעמוד לרשותכם עוד היום.