phoneנשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה: 050-6242516

טיפול קוגניטיבי התנהגותי לילדים

עולם הפסיכולוגיה מכיל בתוכו מגוון רחב של זרמים, המבוססים על אסכולות פסיכולוגיות שונות לטיפול בבעיות פסיכולוגיות ובעיות נפשיות. ישנו טיפול רגשי לחקר המערך הרגשי של המטופל, ישנו טיפול של פסיכואנליזה לחקר הפנימיות והעבר של המטופל וישנו גם טיפול קוגניטיבי התנהגותי שנחשב לטיפול בעל אוריינטציה יותר פרגמטית. טיפול זה מבוסס על הגדרת התנהגויות שיסייעו למטופל להתמודד עם אתגריו בצורה רציונלית, קוגניטיבית (מודעת) ומעשית ובתוך כך לאפשר לו גם להגיע לפתרונות אפקטיביים מול אותם אתגרים וגם להסדיר את המערך הרגשי שאולי יושב בבסיס אותם אתגרים.

התאמת הטיפול לילדים

טיפול זה הנקרא גם טיפול CBT (Cognitive Behavioral Therapy), נחשב לאפקטיבי מאוד בטיפול בילדים. הסיבות לכך הן מגוונות ומבוססות על היכולת של ילדים לשנות התנהגות בצורה קלה ומודעת יותר מאשר לזהות, להבין ושלוט ברגשותיהם העמוקים. כל טיפול פסיכולוגי רגשי מחייב את היכולת הבסיסית של המטופל להביט פנימה לתוך עצמו, לזהות את הרגשות המשפיעים עליו ועל ההתנהגות שלו ולהבין כיצד הם משפיעים על התנהלותו ביום יום מול האתגרים איתם הוא מתמודד. היכולת הזאת, להעלות למודע ולקרא בשם לקשיים ולקונפליקטים הפנימיים, מתאימה פחות לילדים  ולכן טיפול רגשי מקובל לעשות או באמצעות טיפול במשחק play therapy או באמצעות טיפול CBT בו משתמשים יותר בטכניקות למידה ובהתמקדות בהתנהגות.

מי מציע את הטיפול?

בחיפוש גורם מקצועי המעניק טיפול קוגניטיבי התנהגותי לילדים חיפה יכולה להציע לכם מבחר גדול של פסיכולוגים ופסיכותרפיסטים פוטנציאליים. יחד עם זאת, חשוב מאוד שבמסגרת חיפוש המטפל המתאים, תתבססו לא רק על מספרי טלפון שניתן למצוא באינדקס מקצועי, אלא גם ובעיקר על המלצות של חברים, בני משפחה ומכרים ובמיוחד על חוות דעת מקצועיות שתוכלו לקבל מהצוות החינוכי בגן או בבית ספרו של הילד. כמו כן, חשוב מאוד לוודא שבין הילד והמטפל נוצרת כימיה שמאפשרת לילד לבוא לידי ביטוי, לתת אמון במטפל, להקשיב לו ולכבד את בקשותיו שלעיתים ייראו מעט מאתגרות עבור הילד.

עירית שמיר ברץ היא פסיכותרפיסטית מוסמכת המציעה טיפול קוגניטיבי התנהגותי לילדים חיפה ואזור הצפון. לעירית ניסיון רב מאוד בעבודה עם ילדים והתמחות מרכזית בתחום הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי עם רקורד עצום של הצלחות בעבודתה עם מאות לקוחות צעירים ובוגרים כאחד. לקבלת מידע נוסף ולקביעת פגישת היכרות שתוביל לטיפול אפקטיבי באתגרים איתם מתמודד ילדכם, צרו עוד היום קשר עם עירית בטלפון 050-6242516.