phoneנשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה: 050-6242516

איך לצאת מהארון?

יציאה מהארון היא ללא ספק מהלך מאתגר מאוד שכרוך בקושי נפשי, בפחד ובחרדה מפני הבאות. יחד עם זאת, הישארות בארון היא קשה עשרות מונים ובעולם הליברלי בו אנו חיים כיום, גם אין לה הצדקה כלל וכלל. אם כך השאלה היא לא האם לצאת מהארון אלא איך לצאת מהארון כדי להבטיח יציאה מלאה, קלה ומוצלחת, ועל כך נענה בשורות הבאות.

מתי נכון לצאת מהארון?

השאלה הראשונה בתהליך היציאה מהארון היא מתי נכון בכלל לעשות את זה. התשובה כמובן יכולה להשתנות מאדם לאדם ואין שום תשובה אובייקטיבית נכונה. יציאה מהארון היא החלטה שעליכם לקבל ביניכם ובין עצמכם בהתאם למידת הבשלות שאתם חשים סביב האפשרות של יציאה מהארון, מידת הקבלה שלכם והאמונות הפנימיות שלכם לגבי האופן בו תקבל זאת הסביבה ולגבי מידת ההשפעה החיובית/ השלילית של מהלך כזה על חייכם. כשתרגישו שהגיע הזמן, אתם תדעו זאת עמוק בפנים.

למי מספרים?

יציאה מהארון יכולה להיות משימה קשה מדי לאיש אחד ולכן חשוב מאוד שלאורך תהליך היציאה ילווה אתכם אדם עליו אתם סומכים במאה ואחת אחוזים. השלב הראשון בתהליך היציאה מהארון הוא לספר על היותכם חד מיניים לאדם אחד שעליו אתם סומכים. זה יכול להיות בן משפחה, חבר, איש חינוך, איש מקצוע או כל אדם אחר שאתם חשים בטחון רב בכך שהוא יקבל את הבשורה בהבנה ואפילו בתמיכה. קבלת משוב חיובי בשלב הזה היא קריטית ליכולת שלהם להמשיך בתהליך היציאה מהארון ותמיכת אותו אדם יכולה לסייע לכם מאוד בהמשך.

הכינו את עצמכם

אחד הדברים החשובים להבנה סביב השאלה איך לצאת מהארון הוא להבין שמדובר בתהליך ולא באירוע חד פעמי ושאתם צריכים להכין את עצמכם לתהליך הזה: לחשוב על תגובות אפשריות ודרכי ההתמודדות שלכם איתן, לאפשר לאנשים סביבכם את הזמן לעכל את הדברים, למנוע דליפת הסוד לאנשים שאינכם מעוניינים שידעו ושעלולים לסכן את התהליך כולו, לתכנן את הדברים שתגידו להורים, לבני המשפחה האחרים ולחברים. תהליך הכנה זה הוא חלק מרכזי בבשלות הנפשית לה אתם זקוקים בכדי להרגיש שהגיע הזמן לצאת מהארון ולכן חשוב שתקדישו לה את הזמן והמאמץ הנדרש, ככל שנדרש.

הדרך המיטבית לעבור תהליך רגיש זה היא בליווי איש מקצוע שיוכל לכוון ולתמוך באופן מקצועי. פסיכותרפיסטית עירית שמיר ברץ תסייע לכם בבניית הבשלות הפנימית ליציאה מהארון ובהנחייתכם לקראת המהלך על מנת להבטיח שילך בקלות ובהצלחה. לקביעת פגישת היכרות, צרו קשר עם עירית בטלפון 050-6242516.