phoneנשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה: 050-6242516

טיפול בחרדות בחיפה והצפון

חרדות הן תופעה נפוצה. עפ"י מחקרים שונים בין 5% ל-10% מהאוכלוסייה סובלים מהפרעת חרדה כלשהי, ועוד כדאי לדעת שבגיל צעיר השכיחות גבוהה אף יותר. בנוסף, הסיכוי של אישה לסבול מחרדה כפול מזה של גבר. הבשורות הטובות הן שאף אחד ואף אחת לא צריכים לסבול בגלל חרדה: מהניסיון שלי, טיפול בחרדות בחיפה מספק מענה לכל סוגי ההפרעות ממשפחה זו, כולל במקרים חמורים.

השיטה שבה אני מסייעת בדרך כלל למי שחייו מושפעים לרעה מחרדה היא CBT בשילוב טכניקות הרפיה. כאן בעמוד תמצאו מידע מקיף לגבי טיפול בחרדות בצפון שיעזור לכם להבין כיצד להתמודד עם התופעה באופן מיטבי.

באילו מקרים טיפול בחרדות בצפון הוא אפקטיבי?

טיפול בחרדות בחיפה בקליניקה שלי מתאים לכל סוגי החרדות. הסוגים הנפוצים ביותר שכבר טיפלתי בהם בהצלחה הם:

הפרעת פאניקה 

התקפים לא צפויים של פחד עז שכוללים תסמינים פיזיים ממשיים. תסמיני החרדה הזו כוללים דופק מואץ, לחץ בחזה, סחרחורת, קושי לנשום ותחושת מצוקה קשה. עקב הסימפטומים האדם עלול להרגיש שהוא עובר התקף לב, תחושה שמן הסתם מגבירה את הלחץ והפחד. כל התקף עלול לייצר גם פחד מפני התקף נוסף, כך שהחרדה מתעצמת.

חרדה חברתית 

חרדה מפני אינטראקציות חברתיות, סיטואציות אינטימיות ובאופן כללי מפגשים עם אנשים. לעיתים החרדה באה לידי ביטוי בפחד ספציפי, למשל מפני אכילה ליד אנשים, ובמקרים אחרים הסימפטומים רחבים יותר והאדם נמנע ככל יכולתו מקשרים בין אישיים מכל הסוגים. טיפול בפחדים אלה עוזר לאדם להשתחרר מהכבלים, וליהנות מכל היתרונות של אינטראקציות עם בני אדם אחרים.

חרדת נטישה 

רדה נפוצה למדי אצל ילדים, אבל גם מבוגרים עלולים לסבול ממנה. הכוונה היא לפחד קיצוני מפני עזיבה פתאומית של בן/בת זוג, קרובי משפחה או חברים, וכן מפני מצב שבו משהו רע קורה לאדם קרוב.

אגורפוביה

פחד מצמית מפני הימצאות במקום שבו תהיה מגבלה על קבלת עזרה או על הימלטות במצב חירום. כתוצאה מחרדה זו האדם עלול להסתגר בבית, או לצאת רק למקומות מוכרים ו"בטוחים" מבחינתו.

הפרעת דחק פוסט טראומתית (PTSD) 

חרדה המתפתחת בעקבות חשיפה לאירוע שבו האדם חש סכנה חמורה לחייו. בישראל המקור העיקרי ל-PTSD הוא שירות בצבא. בין הסימפטומים העיקריים: זיכרונות חודרניים, פלאשבקים, סיוטיי לילה, דריכות יתר של מערכת העצבים (בגלל הרצון להימנע מטריגרים שמציפים את הטראומה) וקשיים בריכוז ובתפקוד היומיומי עקב אותה דריכות יתר והפרעות בשינה.

הפרעה אובססיבית-קומפולסיבית (OCD)

התנהגות שחוזרת על עצמה שוב ושוב, באופן בלתי נשלט, או מחשבות שחוזרות על עצמן, גם כן מבלי שהאדם יוכל לשלוט בהן. 

הפרעת חרדה כללית 

זהו הסוג הנפוץ ביותר, והוא מתאפיין בדאגנות יתר, לחץ ניכר, מתח, עוררות רבה - ועקב כל אלה גם תפקוד ירוד.

המרכיבים השונים של חרדות

לחרדה ישנם 3 מרכיבים: רגשי, מחשבתי ופיזי.

המרכיב הרגשי כולל פחד משתק המייצר תחושת אובדן שליטה וחוסר אונים. המרכיב המחשבתי עלול להשתלט על האדם הסובל מחרדה, וכאמור המחשבות עלולות להיות טורדניות ולחזור על עצמן שוב ושוב, ושוב ושוב. המרכיב הפיזי כולל מגוון סימפטומים אפשריים ובהם מתח בשרירים, דופק מואץ, לחץ בחזה, רעידות, כאבים במקומות שונים בגוף ועוד.

טיפול בחרדות אצל מבוגרים וגם אצל ילדים ובני נוער חייב לספק מענה לשלושת המרכיבים גם יחד.

כיצד מתבצע טיפול בחרדות בחיפה?

הדרך האפקטיבית ביותר לטפל בחרדות, הן בגיל צעיר והן בגיל מבוגר, היא CBT, וזו כאמור גם השיטה שבה אני מסייעת למטופלים ולמטופלות.

חשוב לציין כי בזכות האיכויות של הטיפול, טיפול בחרדות ללא תרופות הופך לאופציה אפשרית בחלק לא מבוטל מהמקרים. ישנם גם מצבים שבהם ההמלצה היא לשלב את הטיפול עם תרופות, כשאת סוג התרופות והמינון הנכון קובע פסיכיאטר או רופא. אני משלבת גם טכניקות הרפיה לטובת הקלה והפחתה ניכרת של תכיפות הסימפטומים ועוצמתם כבר תוך כדי התהליך.

מדוע שיטת טיפול זו יעילה בטיפול בחרדות?

ההמלצה על טיפול בחרדות בצפון בשיטה זו נובעת מהאפקטיביות הרבה של השיטה - גם מבחינת אחוזי ההצלחה, וגם מבחינת משך הזמן עד להפחתת הסימפטומים ואפילו הפסקה מוחלטת שלהם.

המהות שלה: שינוי התפישה (הקוגניציה) ועל בסיס זה שינוי דפוסי התנהגות שלא מיטיבים עם האדם.

בהקשר זה אני רוצה להדגיש את ההבדל בין פחד לבין חרדה: פחד הוא תגובה טבעית כלפי מצב מאיים. חרדה לעומת זאת היא תגובה מופרזת למצב שנתפש כמאיים למרות שהוא לא באמת כזה. למה האדם שסובל מחרדה תופש את המצב כמסוכן עבורו? על-פי השיטה, הסיבה היא שגיאת מחשבה, כלומר הטיה קוגניטיבית שמעוותת את האופן שבו האדם מפרש את המציאות.

תוך כדי שיחות וקשב רגיש לאדם, אני עוזרת לו לזהות את ההטיה הקוגניטיבית, ולהתבונן על מציאות חייו באופן מדויק יותר. המבט החדש, ובעצם שינוי הקוגניציה, מובילים לשינוי דפוסי ההתנהגות - וכך החרדה נחלשת ובסופו של דבר נעלמת כליל.

היתרון השני הוא מבחינת הזמן: בזכות הגישה הממוקדת - אין צורך לנבור בעבר, טיפול בחרדות בחיפה עוסק בהווה - וההשפעה המהירה של שינוי התפישה על ההתנהגות, ניתן בדרך כלל להשלים את התהליך תוך מספר חודשים לא רב.

טיפול מותאם אישית לכל אחד ואחת, ברגישות מרבית

טיפול בחרדות בצפון מותאם על-ידיי למאפיינים הספציפיים של כל מטופלת ומטופלת. אני מקפידה להתנהל ברגישות מרבית, מתוך הבנה כי נפש האדם עדינה מאוד. התהליך כולו מתרחש בקליניקה הנעימה שלי בחיפה, באווירה מכילה שתורמת אף היא להצלחה, וליכולת לשפר במידה ניכרת את המצב, עד להשגת המטרה: הפסקה מוחלטת של הסימפטומים.

מעוניינים בטיפול?
אתם מוזמנים להשאיר פרטים עכשיו כאן או להתקשר למספר 050-6242516