phoneנשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה: 050-6242516

טיפול רגשי למבוגרים בצפון

החיים בחיפה, ובעצם בצפון כולו, יכולים להיות שלווים מאוד, נוחים ונינוחים. יחד עם זאת המציאות עלולה לייצר גם לא מעט אירועים מטלטלים. נפש האדם, של כל אדם, רגישה ועלולה להיסדק - ובמקרים כאלה הפתרון הוא טיפול רגשי.

טיפול רגשי למבוגרים בצפון, בקליניקה הנעימה והמכילה שלי, הוא תהליך שמבוסס על קשב מלא שלי אל המטופל או המטופלת, על דיאלוג מדויק ועל מציאת הנתיבים הנכונים לשינוי המצב הרגשי - ואיתו שינוי לטובה של החיים באופן כללי.

בעמוד זה תמצאו מידע מקיף לגבי טיפול רגשי למבוגרים. בנוסף מוזמנים לפנות אליי עם כל שאלה - בדיסקרטיות מוחלטת וללא התחייבות מצדכם, אלא רק מצידי: התחייבות להושיט עזרה בהתאם לנסיבות הספציפיות.

טיפול רגשי למבוגרים בצפון - לאילו מצוקות ניתן לספק מענה אפקטיבי?

טיפול רגשי למבוגרים בצפון מספק מענה למגוון רחב מאוד של מצוקות. ביניהן:

* דיכאון - על-פי הסטטיסטיקות העדכניות כ-10-15% מהאוכלוסייה סובלים מדיכאון לפחות פעם אחת בחייהם. הדיכאון יכול להיות קל או חמור (דיכאון מז'ורי), על רקע אירוע ספציפי (למשל דיכאון לאחר לידה) או כללי, ולעיתים לכלול גם חרדות ו/או מחשבות שווא. בכל מקרה ההמלצה היא לא לחכות שהדיכאון ייעלם מעצמו - דיכאון לא נעלם מעצמו! - אלא לפנות לעזרה מקצועית ולשפר את החיים.

* חרדות - התקפי פאניקה, OCD, אגורפוביה, חרדת בחינות, PTSD, הפרעות חרדה כלליות ועוד. גם חרדה היא תופעה נפוצה יותר מכפי שנהוג לחשוב - אבל ניתן לפוגג אותה בהצלחה בעזרת טיפול רגשי בצפון.

* הפרעות אכילה - שם כולל לקבוצת הפרעות, חלקן מסכנות חיים (אנורקסיה), ואחרות "רק" פוגעות בנפש (למשל התקפי זלילה המהווים פיצוי רגשי שעד מהרה מפנה מקום לתחושות בושה ואשמה). 

* פיתוח תלות / התמכרות - כל תלות או התמכרות - בין אם למסכים, בין אם להימורים, לקניות וגם לחומרים משני תודעה - היא תוצר של חסכים רגשיים. באופן בלתי נמנע הניסיון למלא את החסך באמצעות הימורים, וכו' לא צולח, והאדם מגביר את המינון בתקווה שהמצב ישתנה, וכך מתפתחת התלות ההרסנית.

* סכיזופרניה - מחלה קשה הפוגעת באופן חמור ביכולת להבין את המציאות ולפרש אותה נכון. הסכיזופרניה פוגעת ב-1 מכל 100 בני אדם, ועלולה להוביל לקהות רגשית, מוטיבציה ירודה בכל תחומי החיים, דיכאון והתנהגות הרסנית. במקרים אלה טיפול רגשי הוא חלק מטיפול כולל יותר שכולל לרוב גם תרופות.

* משבר אישי - פרידה כואבת, חוסר יכולת לייצר זוגיות מיטיבה, תחושת אי שייכות, אובדן של אדם קרוב, מחלה חמורה שמשפיעה גם על הנפש, תחושת חוסר משמעות ועוד.

באילו מקרים מומלץ להיעזר במטפלת רגשית בחיפה?

באופן טבעי אין רף מדויק וברור של רמת קושי רגשי או היקף פצעים רגשיים שמצדיקים פנייה למטפלת מיומנת (בניגוד למשל לבדיקת רמת סוכר בדם שבה אפשר לקבל נתון מספרי ולפעול בהתאם לסקלה המקובלת).

אני ממליצה על קבלת עזרה מקצועית על בסיס ההרגשה שלכם: אם אתם מקדישים שעה מדי יום, או יותר, למחשבות על בעיות רגשיות - אני יכולה לעזור לכם. אם אתם מבינים שישנה מצוקה כמו חרדה או דיכאון שלא מאפשרת לכם לחיות את החיים שאתם באמת רוצים - אני יכולה לעזור לכם. אם אתם מזהים פגיעה במערכות יחסים חשובות מבחינתכם, או בקריירה - חבל לסבול כשיש פתרון אפקטיבי: טיפול רגשי למבוגרים בצפון.

חשוב לי לציין שיש גם מצבים שבהם האדם מתכחש לקושי הרגשי. לפעמים הוא מודע אליו אבל לא מגייס את המשאבים הנחוצים לפנייה לעזרה (ובפרט במקרים של דיכאון). כשזה המצב, האחריות עוברת לקרובי משפחה או חברים קרובים, שיכולים גם הם להניע תהליך טיפול לשינוי מציאות החיים.

מה כולל טיפול רגשי למבוגרים בצפון?

המונח "טיפול רגשי" הוא למעשה שם כולל למגוון רחב של שיטות טיפול. למעשה גם טיפול פסיכולוגי הוא סוג של טיפול רגשי, ולכן אין תשובה אחת לשאלה מה זה טיפול רגשי.

אני מטפלת בפסיכותרפיה: פסיכו = נפש (ביוונית), תרפיה = טיפול (גם כן ביוונית), ובהתאם פסיכותרפיה הינה טיפול בנפש. המהות של הפסיכותרפיה בעיניי היא העלאת מודעות לאלמנטים שנמצאים בתת המודע, באמצעות דיאלוג מדויק, כשבדרך זו ניתן לאתר את הגורמים לקשיים הרגשיים - ולפוגג אותם. בחלק מהמקרים, ובפרט כשנדרש טיפול בחרדות, אני משתמשת גם בשיטה הנקראת CBT (טיפול קוגניטיבי התנהגותי - Cognitive Behavioral Therapy).

צלילה אל עומק הרגשות - ברגישות ובאחריות

לכל אדם יש עולם רגשי עשיר, מורכב ובעיקר ייחודי. הצלילה אל עומק נפש האדם חייבת להיעשות בזהירות מרבית על-מנת לא לטלטל את הנפש, הכאובה גם ככה. לשם כך אני נעזרת בניסיון הרב שצברתי במשך שנים רבות ואלפי טיפולים. גם האווירה המכילה, המרגיעה והמכבדת בקליניקה תורמת ליכולת להגיע אל הנקודות הכואבות מבלי להכאיב.

כשהאדם מזהה, בעזרת ההכוונה הרגישה שלי, את אותם חלקים לא מודעים שמונעים ממנו לחיות נכון, מגיע רגע האמת של כל טיפול רגשי - הרגע שבו ניתן לשחרר את האמונות החוסמות והמחשבות המזיקות. לאחר מכן האדם רואה את עצמו באור חדש לחלוטין, ובהתאם משתנות הבחירות שלו ומשתנים (לטובה, כמובן) חייו.

כמה זמן אורך תהליך הטיפול?

טיפול רגשי למבוגרים בצפון הוא כאמור תהליך. ליתר דיוק, מסע. מסע מרתק של גילוי עצמי (כמובן בעזרת אשת מקצוע מנוסה) ושל שינוי פרדיגמות שנראו קודם לכן כמציאות מוצקה שלא ניתן לשנות. משך הזמן המדויק של כל טיפול  רגשי למבוגרים בצפון משתנה בהתאם לסוג ההפרעה הרגשית איתה אתם מתמודדים, מידת החומרה שלה וגם רמת המוכנות שלכם לשינוי. יש לא מעט מקרים של התנגדות לטיפול, כולל לא מודעת, אבל גם לכך יש לי פתרונות יעילים. בדרך כלל לאחר מפגש ייעוץ ראשוני שבו אקשיב לכם ואבין עם מה אתם מתמודדים אוכל להעריך את משך הטיפול - ובעיקר לדעת מהי הדרך הטובה ביותר לעזור לכם את החיים הטובים ביותר האפשריים עבורכם.

עירית שמיר-ברץ, פסיכותרפיסטית מנוסה ומטפלת רגשית בחיפה, תברר את האתגרים הספציפיים שלכם ותציע פתרונות מותאמים. ליצירת קשר אנא חייגו:  050-6242516 או להשארת הודעה לחצו כאן