phoneנשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה: 050-6242516

מה זה מטפל CBT?

מטפל CBT מסוגל ליצור שינוי אצל המטופל על ידי התמקדות בתפיסת המציאות, לצד למידה ותרגול של התנהגויות חדשות. השיטה למעשה משולבת בין טיפול קוגניטיבי והתנהגותי ולכן היא מנסה לשנות את דפוסי החשיבה במקביל לשינוי בדרכי הפעולה.

עירית שמיר-ברץ היא עובדת סוציאלית בעלת תואר שני שמתמחה בתחום בריאות הנפש. אם גם אתם רוצים לנסות את שיטת הטיפול האולטימטיבית של הפסיכותרפיה והטיפול הנפשי, השאירו פרטים באתר או חייגו 050-6242516 כדי לקבוע פגישת היכרות לא מחייבת.

מה קורה כאשר קוגניציה והתנהגות נפגשים?

טיפול קוגניטיבי התנהגותי CBT הוא דוגמא מצוינת ליתרונות השיטה. ראשית, חשוב לזכור כי טיפול קוגניטיבי התנהגותי במבוגרים דורש השקעה של זמן וסבלנות. בשיטת CBT ניתן להשיג את מטרות הטיפול לאחר 5-20 מפגשים ובממוצע של 16 מפגשים בלבד.

שנית, מטפלי CBT עוברים הכשרה ייעודית והם יכולים ליישם את עקרונות השיטה בטיפול זוגי, בטיפול בנפגעות טראומה מינית ובטיפול וייעוץ להורים וילדים. הטיפולים מאפשרים להפגיש בין קוגניציה והתנהגות בסביבה סטרילית ומוגנת ותוך כדי פיקוח ובקרה. התוצאה היא טיפול ממוקד קצר מועד שעולה בקנה אחד עם הצרכים של מבוגרים וילדים בטווח רחב של גילאים.

העקרונות של טיפול CBT

מי שעדיין שואל את עצמו מה זה טיפול CBT צריך להכיר את עקרונות המפתח. הטיפול נהגה במקור על מנת לסייע לאנשים שסובלים מדיכאון, אך כיום הוא גם מומלץ לשיפור וטיפול בהפרעות כמו PTSD, OCD, התמכרויות והפרעות אכילה. הוא אפקטיבי בגלל שיש בתוכו מכלול גישות תרפויטיות וניתן לבסס בו המלצות על מחקרים רפואיים. כמו כן, סריקות מוחיות של אנשים שהשלימו את הטיפול מראות שינוי לטובה במבנים הפיזיים במוח.

טיפול CBT דומה במובנים רבים לעקרונות של טיפול פסיכודינמי ולכן הוא מתאים גם למי שמעולם לא היה במסגרת כזו. בעזרת שיטת טיפול CBT אפשר לתת למטופל לעבוד על מטלות מסוימות כשיעורי בית, וכך ליצור רצף. השיפור נחווה במהירות גבוהה יחסית והמטפל נעזר במתן הוראות ושאילת שאלות במהלך המפגשים עצמם.

יתרון נוסף של טיפול סיביטי הוא שהמטופל יכול להמשיך לעבוד בעזרת הטכניקות שרכש גם אחרי שהמפגשים הרשמיים הסתיימו. זה מעניק לרוב המטופלים תחושה של ביטחון ומשקף עבורם את התהליך שעברו.

רוצים לקבל פרטים נוספים על פסיכותרפיה וטיפול נפשי? גרים באזור חיפה ולא יודעים עם מי להתייעץ? הגיעו לקליניקה של עירית שמיר-ברץ ושפרו את איכות חייכם.