phoneנשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה: 050-6242516

מחיר טיפול CBT

לפני שנדבר על המחיר של טיפול cbt ועל ההיבט הכללי של עלויות טיפול כזה אל מול טיפולים פסיכולוגיים אחרים, אולי כדאי שנבהיר תחילה מהו טיפול cbt. ובכן, המדובר בטיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT – Cognitive Behavioral Therapy) שבשונה מטיפולים פסיכולוגיים מסורתיים הפונים לניתוח חוויות העבר של המטופל עם חדירה משמעותית לעולם הרגש שלו, טיפול קוגניטיבי התנהגותי נועד לשנות את דפוסי החשיבה של המטופל ולייצר אצלו התנהגויות חדשות שפותרות באופן ממוקד וישיר את הבעיות מהן הוא סובל ואגב כך גם משפיעות על המערך הרגשי שלו. בבחינת האופציה לקבלת טיפול פסיכולוגי מסורתי או טיפול cbt מחיר הוא פרמטר שבהחלט יכול להשפיע על ההחלטה ולכן חשוב להבין כיצד הוא נקבע.

מהם הפרמטרים שמשפיעים על העלות של טיפול פסיכולוגי?

אחת הטעויות השכיחות ביותר שעושים אנשים המתעניינים בקבלת טיפול פסיכולוגי, היא הגדרת טיפול פסיכולוגי כפגישת טיפול. בכפוף להגדרה זו ניתן להשוות בין עלות טיפול אחד על פי אסכולת טיפול מסוימת ביחס לעלות טיפול אחד על פי אסכולת טיפול אחרת. אלא שמה שחשוב הוא לא העלות של טיפול בודד אלא סך העלות של כל הטיפולים הנדרשים עד לפתרון הבעיה. טיפול פסיכולוגי מסורתי יכול להימשך בדרך כלל במשך שנים ארוכות, שלאורכן מתקיימת פגישה אחת או שתיים בכל שבוע. טיפול קוגניטיבי התנהגותי לעומת זאת, מאופיין באופן ספציפי כטיפול ממוקד מטרה ומוגבל בזמן ולכן כרוך במספר מאוד מצומצם של טיפולים שנמשכים לאורך מספר שבועות או חודשים בודדים בלבד. בכפוף לכך, אין כל ספק שבבחירת טיפול cbt מחיר הטיפול הבודד איננו גבוה יותר ממחיר שעה טיפולית אחרת, שכן בסך הכל, סכום הכסף שתוציאו מכיסכם עבור פתרון הבעיה שלכם יהיה נמוך לאין שיעור מזה שתוציאו על טיפול פסיכולוגי מסורתי, שגם לא מוגבל בזמן כלל.

אחרי שאמרנו את זה, לא קיים סטנדרט כלשהו המגדיר פערי מחיר בין טיפול פסיכולוגי מסורתי ובין טיפול cbt, כך שטיפול זה נחשב כדאי ואפילו עדיף גם כלכלית וגם פסיכולוגית, גם פר טיפול וגם בחישוב כולל של כלל הטיפולים הנדרשים לצורך השלמת המשימה המקצועית שלשמה ניגשנו מלכתחילה לקבלת טיפול פסיכולוגי.

לבסוף, בהחלטה לקבל טיפול cbt מחיר הוא לא הפרמטר היחיד שאתם צריכים לבחון ואף יותר חשובה מכך היא הזהות של המטפל הנבחר, על הרמה המקצועית, הניסיון והיכולות שלו. לקבלת טיפול CBT מקצועי במחיר הוגן ואפילו תחרותי, פנו עוד היום לפסיכותרפיסטית עירית שמיר ברץ בטלפון 050-6242516.