phoneנשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה: 050-6242516

רגשי חרטה על מעשה רע

רגשי אשם הם חלק ממנגנון אנושי חיובי שבא להגן עלינו מפני ביצוע התנהגויות שנוגדות את הערכים שלנו. כאשר אנו נוהגים בצורה שנוגדת את הערכים שלנו עלולות להתעורר בתוכנו תחושות של אשמה וחרטה, במיוחד אם התנהגותנו גרמה לפגיעה באחר. מן הסתם, בהתנהלותנו היומיומית כיצורים חברתיים, יהיה זה אך סביר שמעת לעת נמעד עם התנהגויות שנוגדות את הערכים שלנו ובעקבות זאת נחוש רגשי חרטה על מעשה רע. זוהי תופעה נורמלית לחלוטין שכל אדם חווה מעת לעת. יחד עם זאת, כאשר רגשות אלה מציפים אותנו על בסיס קבוע, כאשר אנו מרגישים אשמים בכל דבר רע שקורה סביבנו, המשמעות היא שאנו סובלים מבעיה פסיכולוגית שהופכת את תחושת האשמה לרגש בלתי נפרד מחיי השגרה שלנו. רגשי אשם שמופיעים בחיינו על בסיס קבוע, גם כשאין להם מקום, יכולים לגרום לפגיעה קשה בחיינו, בבריאות הנפשית שלנו ובהתנהלות שלנו מול החברה והסביבה.

איך תדעו שאתם סובלים מרגשות אשמה?

בכל הקשור לאבחון של רגשות אשם תסמינים זה לא משהו שאפשר להגדיר בצורה מדעית וחד משמעית. למעשה, מרבית האנשים הסובלים מבעיה זו עלולים שלא לחוש בכלל שהם סובלים מבעיה כלשהי שכן עבורם כך נראים החיים, עבורם זה אך טבעי שהם אשמים בכל ושכל דבר רע שקורה מעורר בהם רגשי חרטה על מעשה רע. כלל האצבע אומר שאם עלתה בכם המחשבה שאולי אתם סובלים מרגשות אשם בצורה חריגה או שמישהו בסביבתכם העלה את האפשרות הזאת בפניכם, כדאי ומומלץ להגיע לאיש מקצוע על מנת לבדוק את הדברים יותר לעומק ולבחון האם אתם באמת סובלים מבעיה שדורשת טיפול.

האם ישנו טיפול?

התשובה היא בהחלט כן. היום קיימות מגוון אסכולות לטיפול במצב של רגשי אשם ושתיים מהבולטות שבהן כוללות את אסכולת הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי ופסיכותרפיה. באמצעות טיפול התנהגותי קוגניטיבי מוגדר בזמן ובמספר טיפולים תוכלו לעבור תהליך שיחזיר את רגשי האשם בחייכם לגודלם הטבעי והראוי כפי שהם קיימים אצל כל אדם אחר ואף תוכלו לקבל מראש את התאריך המשוער שבו יסתיים הטיפול ותוכלו כבר ליהנות מפירות הטיפול.

אם אתם חושבים, חשים או חוששים שאתם סובלים מרגשות אשמה בצורה חריגה מהנורמלי, פנו עוד היום לפסיכותרפיסטית עירית שמיר ברץ וקבלו טיפול מקצועי ומסור שבסופו תוכלו להיפטר מרגשות האשם שלכם ולחזור לחיות חיים משוחררים, חופשיים ונטולי אשמה. לקביעת פגישת היכרות ולקבלת מידע נוסף צרו קשר עוד היום בטלפון 050-6242516.