phoneנשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה: 050-6242516

טיפול בחוסר ביטחון

חוסר ביטחון עצמי הוא מצב שמוגדר בעיקר על פי האופן בו הוא בא לידי בפועל ולא על פי המהות שלו. בהיבט זה חוסר ביטחון עצמי מוגדר בדרך כלל כמצב שמתבטא בצורת בושה, פחד, חרדה, הימנעות ממצבים חברתיים או מצבים אחרים שאנו חוששים מהם, פגיעות והיעלבות מביקורת, תפיסת טובת האחר כחשובה יותר מטובת העצמי וכן הלאה. חוסר ביטחון גורם לנו לקושי בהתמודדות עם סיטואציות חברתיות וסיטואציות חיים בכלל, כשבבסיסנו אנו מאמינים שאין לנו את היכולת להתמודד בכלל או להתמודד בצורה נכונה ויעילה עם סיטואציות אלה. לאורך ההיסטוריה האנושית כולה מנסים בני האדם להתמודד עם התופעה השכיחה של חוסר ביטחון וסביב תופעה זו פותחו שורה ארוכה של סוגי טיפול, החל מטיפולי פסיכותרפיה, טיפולים רגשיים וטיפולים קוגניטיביים התנהגותיים, שעד כה מראים את רמת היעילות הגבוהה ביותר.

מהו טיפול בחוסר ביטחון בשיטת CBT?

CBT הם ראשי התיבות של Cognitive Behavioral Therapy או טיפול קוגניטיבי התנהגותי. בניגוד לטיפולים פסיכולוגיים מסורתיים המנסים ליצור שינוי אצל המטופל באמצעות הצפת חוויות מן העבר הקרוב והרחוק, טיפול CBT מתבסס על אימוץ התנהגויות שמסייעות למטופל לשנות את דפוסי החשיבה שלו בפועל באופן שמאפשר לו לפתור את הבעיה ממנה הוא סובל בסיטואציות ספציפיות ובזמן אמת. עם הזמן, חוויית ההצלחה של המטופל יוצרת שינוי בדפוסי החשיבה שלו מה שמביא בסופו של דבר, לפתרון כולל של הבעיה שבגינה פנה לטיפול, ובמקרה זה בעיה של חוסר ביטחון.

עד כמה נחשב סוג זה של טיפול כיעיל?

יעילות של טיפולים פסיכולוגיים הוא פרמטר שקשה בדרך כלל למדוד, בעיקר לאור הקושי למדוד את השינוי שחווה המטופל בעקבות הטיפול ולאור הימשכות התהליכים של טיפולים פסיכולוגיים לאורך שנים. טיפול CBT, בשונה מטיפולים מסורתיים, הוא טיפול ממוקד מטרה ומוגבל בזמן ולכן קל מאוד למדוד את היעילות שלו. על פי אינספור מחקרים שנערכו, נמצא כי טיפול זה הוא טיפול יעיל מאוד בשורה ארוכה של בעיות פסיכולוגיות ובעיות אישיות, ובין היתר נחשב לטיפול אפקטיבי מאוד בבעיות של ביטחון עצמי והערכה עצמית נמוכה.

אם אתם סובלים מחוסר ביטחון בתחומי חיים שונים ומחפשים טיפול בחוסר ביטחון שיכול להוביל לשינוי אמיתי בחייכם ולשיפור איכות החיים שלכם בצורה דרמטית, פסיכותרפיסטית עירית שמיר ברץ מציעה לכם את האפשרות לעבור טיפולי פסיכותרפיה וטיפולי CBT ברמה מקצועית גבוהה ובהתאמה מלאה אליכם ואל מי שאתם. לקביעת פגישת היכרות עם עירית, צרו קשר עוד היום בטלפון 050-6242516.